Wednesday, June 15, 2011

Ambiga yang sialan....

      Perempuan di tengah ini lah yang bertangungjawap menganjurkan perhimpunan haram BERSIH 2.0.. tujuan BERSIH yang jelas berniat kotor ini adalah untuk menuntut pilihanraya yang telus dia malaysia.
antara permintaan mereka adalah mendesak SPR(Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia) membuka pengundian automatik untuk setiap rakyat malaysia yang berumur 18 tahun..selain itu BERSIH yang berniat kotor ini adalah untuk meminda had umur mengundi dari 21 tahun ke 18 tahun..kedua-dua tuntutan ini jelas sebenarnya mencabar pelembagaan yang ada.hendak mengubah perlembagaan negara memerlukan majoriti 2/3 dikalangan wakil di dewan rakyat seterusnya mendapatkan perkenan agong selaku ketua negara.

     Dalam hal ini..pengerusi SPR telah menerangkan kepada AMBIGA dan sekutunya bahawa SPR tidak mempunyai kuasa..tetapi AMBIGA dan sekutunya bersifat bodoh tidak boleh diajar..dengan angkuh mengatakan "tidak perlu kelulusan dari dewan rakyat dan agong" untuk meminda perlembagaan persekutuan yang merupakan tunjuang kepada sistem parlimen berpelembagaan. banyangkan lah jika mereka puak pembangkang dapat memerintah malaysia.ianya sedang berlaku di pulau pinang sekarang apabila pilihanraya masjid diadakan.dengan melangkaui kuasa agong. 
    Jikalau mereka mahu membuat demontrasi.mereka boleh menggunakan stadium seperti yang disarankan oleh PM. tetapi mereka masih mahu turun ke jalanan untuk berarak ke istana negara untuk menyerahkan memerandum tersebut. langkah ini adalah langkah politik.bukan langkah untuk kesejahteraasn rakyat. yang mungkin mengikuti perhimpunan ini mungkin dalam jumlah 70 ribu orang..tetapi kesan buruk yang dialami oleh rakyat sekitar lembah kelang dianggarkan seramai 2.2 juta orang.kesesakan lalulintas, kerugian industri pelancongan, kerugian peniaga kecil melayu,kerugian pemandu teksi dan banyak lagi kerugian yang dialami.

   Dengan ini TP menyeru kepada semua yang ada Facebook dan tidak bersetuju dengan perhinpunan BERSIH 2.0 yang berniat kotor sila nyatakan sokongan di page FB ini---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->>>>> klik sini

No comments:

Post a Comment